21.5.12

Οι θέσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων για τα θέματα των Φιλολογικών Μαθημάτων


Ι. KEIMENO
Το κείμενο που δόθηκε στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας είναι απόσπασμα
από το βιβλίο της Ελένης Γλύκατζη-Αρβελέρ «Πολιτισμός και ελληνισμός.
Προσεγγίσεις», σε διασκευή. Το θέμα του αναφέρεται στη σημασία της Αρχαίας
Ελληνικής Τέχνης. Πρόκειται για θέμα που εντάσσεται στη διδακτέα ύλη της Β΄ και
της Γ΄ Λυκείου για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.
Ο λόγος του κειμένου είναι σύνθετος, αλλά ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του
συγκεκριμένου μαθήματος.
ΙΙ. ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Α1. Επειδή πρόκειται για στοχαστικό δοκίμιο,  η συμπύκνωση του κειμένου στην
περίληψη απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή από τους μαθητές.
Β1. Οι έννοιες που περιλαμβάνονται στην πρόταση, η οποία  δίνεται για να
αναπτυχθεί σε παράγραφο, είναι σαφείς. Στοιχεία για την ανάπτυξή της οι μαθητές
μπορούν να αντλήσουν και από το ίδιο το κείμενο, αρκεί να τα διαμορφώσουν με τον
προσωπικό τους λόγο.
Β2. Οι τρόποι πειθούς που ζητούνται στην ερώτηση  Β2α διδάσκονται στην Γ΄
Λυκείου. Μεταφορικές φράσεις, που απαιτεί η ερώτηση Β2β, υπάρχουν αρκετές στο
κείμενο. Συνέχεια